طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی برای 4 نفر

ما دراین وبلاگ درباره ترفندهای آشپزی صحبت می کنیم.

طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی برای 4 نفر

۵ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر

طرز تهیه باقلا قاتق

طرز تهیه باقلا قاتق بسیار ساده و اما لذیذ است. این غذا مناسب برای افرادی است که وقت کمی برای آشپزی دارند. با توجه به تنوع دستورهای آشپزی در اینترنت و کتاب‌های آشپزی، ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا نسخه‌ای اصیل و متمایز ارائه دهیم. برای این منظور، با تلاش و همکاری دوستان گیلانی و مراجعه به کتاب معتبر آشپزی نجف دریابندری، دستور پخت باقلا قاتق را با جزئیات آن تدوین کردیم. ما در این مقاله به شما طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی خوشمزه برای 4 نفر را یاد می دهیم.

مواد لازم تهیه باقلاتق گیلانی برای 4 نفر

  • پاچ باقلا یا همان لوبیای رشتی ۴۰۰ گرم
  • شوید خشک ۲ قاشق غذاخوری (یا شوید تر ۴ قاشق غذاخوری)
  • سیر ۴ تا ۶ حبه
  • تخم ‌مرغ ۲ تا ۴ عدد
  • روغن ۲ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه یک قاشق چای‌خوری
  • نمک به‌میزان لازم

باقلا قاتق گیلانی را هم با نان می توان میل کرد و هم با برنج. البته برای خوشمزه تر شدن خورشت می توانید از برنج ایرانی استفاده کنیم. بهترین برنج ایرانی طبق نظرسنجی مردم برنج هاشمی است.

طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی خوشمزه

۱. در قابلمه، دو قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید و سپس سیر له شده را اضافه کرده و به مدت یک تا دو دقیقه تفت دهید، زردچوبه را اضافه و مخلوط کنید. سپس پاچ باقلا را اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید. سپس شوید خشک را اضافه کرده و دقیقه‌ای تفت دهید. سپس آب به مقداری که برای گرفتن آن روی مواد کافی باشد اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۵ دقیقه بجوشد.

۲. در حین پخت، هر پنج تا شش دقیقه یک بار هم بزنید تا جلوگیری از چسبیدن مواد. در پنج دقیقه آخر نمک را اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس تخم مرغ‌ها را به غذا اضافه کرده و بدون مخلوط کردن، در قابلمه را بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها پخته شده و خورش به روغن بیفتد.

۳. بعد از پخته شدن تخم مرغ‌ها، خورشت آماده است. اگر این غذا را برای میهمانی آماده می‌کنید، اطمینان داشته باشید که طرز تهیه باقلا قاتق مورد توجه میهمانانتان قرار می‌گیرد.

طرز تهیه باقلا قاتق گیلانی خوشمزه

ترفندهای مهم (نکات کلیدی) طرز تهیه باقلا قاتق شمالی

۱. برای تهیه باقلا قاتق، بهترین گزینه استفاده از پاچ باقلای سبز و تازه است. اگر این گزینه در دسترس نیست، می‌توانید از لوبیای کشاورزی خشک استفاده کنید، اما توجه داشته باشید که لوبیای کشاورزی زودپز است، بنابراین نیازی به آب زیادی ندارد تا جلوی خورشتی شوید.

۲. در هنگام طهیه، اگر از بوی سیر ناراحت می‌شوید، می‌توانید از پودر سیر استفاده کنید، اما بهتر است مقداری از تازه‌ی سیر استفاده کنید تا طعم و عطر خاصی به غذا ببخشید. توجه داشته باشید که سیر را زیادی تفت ندهید تا از سوختگی جلوگیری شود و نمک را در ابتدای پخت اضافه نکنید تا لوبیا به موقع پخته شود.

رنگ بندی در باقلاقاتق، هر ذائقه‌ای را به هوس می‌اندازد؛ حتی بدغذاترینشان را. این غذا با تنوع طعم‌ها و متنوعیت مواد، حتی برای گیاه‌خوارانی که وگان نیستند، جذاب است. باقلاقاتق یک تجربه ماجراجویی و خوشمزه در دنیای غذاهای ایرانی است که به همه‌ی علاقه‌مندان توصیه می‌شود.

 

 
منبع: تی جیب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.